A38-tól a Zeneakadémiáig

Független és maximálisan szubjektív koncertbeszámolók, interjúk, miegymás. Néha egy-egy komolyzenei téma, mindez teljesen rendszertelenül. Ha két hónapig nincs egy poszt se, aztán egy héten belül jön kettő, ne lepődj meg, ez a blog így működik :)

Címkék

30y (5)
(1) a38 (6) acidbenci (1) ajánló (18) akvárium klub (2) alias (1) amen (1) amorf lovagok (1) amorf ördögök (1) amor ördögök (1) andfriends (1) anez (2) annabarbi (1) anselmo crew (1) audio-szelfi (1) aurevoir (1) az zenekar (1) a kutya vacsorája (7) babarci bulcsú (2) backpackers spring festival (1) bad religion (1) baksa soós attila (2) balaton (2) balaton és méhes marietta (1) baltazár színház (1) bánkitó (1) barba negra music club (1) bardo (1) bartók béla (1) beatles emlékest (1) behavazott plusz minusz (1) bélaműhely (2) belga (1) belvárosi betyárok (1) ben frost (1) bérczesi róbert (7) bever (1) billy idol (1) billy talent (1) biorobot (7) birkaember (1) black out (1) blahalouisiana (2) bob geldof (1) bogaras szuperegyüttes (1) bogoz (1) bohemian betyars (9) boogie mamma (6) bors (5) braindogs (2) brautigam gábor (1) bréma (1) budapesti fesztiválzenekar (2) cabaret (1) calcium (1) campus (1) cappuccino (1) catsandox (1) charlie winston (1) che sudaka (1) circus hungaricus (1) code civil (1) colombre band (16) colorstar (1) col legno (1) compagnie malabar (2) concerto budapest (1) cowbox junkies (1) creep (1) crescendo (3) csaknekedkislány (1) csalamádé fesztivál (1) császári gergely (2) császári pillanatművek (1) csaszi (1) csaszi pillanatművek (1) cseh tamás emlékest (1) cserkúthy balázs (1) csibor (2) csókolom (1) dal (2) dalpremier (9) darvas benedek (1) das lied von der erde (1) depeche mode (1) depresszió (1) derültégből (1) dévényi ádám és az átmeneti kabát (1) dióssy ákos (1) diszkrét báj (1) dózsa györgy (1) drastik putto (5) edda (1) efott (1) egyetlen hajléktalan (1) egyszer volt (1) ék (1) eklektika (1) elefánt (6) elevenkert (2) eleven hold (4) emléxel? (1) ep-premier (6) erik sumo band (6) erkel ferenc (1) esti kornél (1) európa kiadó (6) évforduló (2) ezer erdő (1) faith no more (1) fedélzetre (1) fekete város (1) felső tízezer (2) feszteger (1) fesztivál (43) fezen (1) fishing on orfű (16) fleming (1) flogging molly (1) fran palermo (1) frenk (3) frozen steak (1) galapagos (1) gesztivál (1) geszti péter (1) giulia este otthon marad (1) giuseppe di stefano (1) gm49 (1) gödör (10) gödör kemping (1) gogol bordello (1) gombocz bence (1) goran bregovic (1) gorillaz sound system (1) grabanc (1) grammnyi lélek (1) grb (1) guns n roses (1) gustav mahler (1) gutting revue (2) gwar (1) gyík zenekar (10) halál orgazmus (5) hamburgerkovács (1) hang-art (1) hangácsi márton (2) hangmás (4) haydamaky (1) hetedik ég (3) hey honey (1) hiperkarma (18) hisztéria (1) hobo (5) hobo blues band (1) hóember (1) hurts (1) húsevő (1) ian siegal (2) illuzio (9) indigó utca (1) innergarden (4) inspector cluzo (1) interjú (95) interjú middlemist red (1) intim torna illegál (26) irie maffia (1) irie rocktrio (1) isten háta mögött (1) jimlemon (2) jóindulat (1) judas priest (1) juhász tomi vaklárma (3) junkies (5) jurij (2) kafkaz (2) kákettők (2) kalef (1) kamikaze scotsmen (1) kapolcs (3) kapunyió (1) kardos horváth jános (2) kasabian (1) kaukazus (4) kékszakállú herceg vára (1) kék nyúl hammond band (2) kelet nyugat (1) kéményseprők (1) kenedi (1) kerekdomb (2) kettős tamás (2) kettő kettő tánczenekar (1) kézi chopin (4) kickout (1) kilian (1) kiscsillag (8) kísérlet (1) kispál andrás (2) kispál és a borz (16) kistehén (4) klippremier (16) kolorádó (2) kolozsvári magyar napok (1) költészet napja (1) komoly (11) koncert (50) kontrolaltr (4) kontrollzé (3) konyharegény (1) korai öröm (2) korinn (2) kórusok éjszakája (1) kosbor (1) kovács kati és a qualitons (2) kowalsky meg a vega (2) központ (1) krea7ív (1) kubalibre (8) kultúrfürdő (1) kultur shock (1) kvíz (1) laár andrás (1) la fanfare en pétard (1) lemez (34) lemezpremeir (2) lemezpremiel (1) lemezpremier (13) leningrad (2) lennonádé (1) lensky mob (1) les hurlements d leo (1) le debout sur le zinc (1) lista (4) little g weevil (1) live large (1) lóci játszik (1) long play 33 1/3 (1) lovasi andrás (4) lyapis trubetskoy (1) madness (1) madrapur (1) magashegyi underground (7) magic mosquitoz (1) magyar császári pillanatművek (1) magyar dal napja (1) magyar rádió szimfonik live (1) malacka és a tahó (2) malomfesztivál (1) malter ego (1) manökken proletarz (8) mantra porno (2) manu chao la ventura (1) marge (1) maria callas (1) marlboro man (3) maróti dániel (1) maszkura (5) mavanama (1) melodisztik (1) menhely (1) menyhárt jenő (1) mesekaszinó (6) metropolita (1) mezítláb (1) mihalik ábel (2) millenáris (2) mindenkinek igaza van (1) mocsok 1 kölykök (4) mono (1) monostorapáti (1) mörk (1) morrisons (1) motörhead (1) müller péter (1) müller péter sziámi (9) mulligan (3) mumford and sons (1) muse (1) művészetek palotája (8) művészetek völgye (9) muzsik és volkova (1) my bloody valentine (1) n&sk (1) negyvenkettő (1) nemereszt (4) nemes andrás (1) nemjuci (1) nesze zen (1) nevem senki (2) nick cave (1) nils (3) no seatbeltz (3) nunki bay starship (1) nyereményjáték (11) óbudai kulturális (1) omega (1) opera (8) ördögkatlan (1) óriás (2) örvényeshegy piknik (1) osonó poszáták (1) óvodakert (2) paganza (3) pajor tamás (1) palya bea (2) pál utcai fiúk (9) panírozott barikák (3) papp lászló sportaréna (1) parov stelar band (1) paso (2) péterfy bori & love band (2) peter bjorn & john (1) péter dávid (1) peter ogi (2) petruska andrás (10) picsába az űrhajókkal (1) piramis (1) plastic heaven (1) platon karataev (1) pluto (13) podlovics péter (1) ponyvalegény (1) porondszínház (1) premier (2) presszó tangó libidó (5) psycho mutants (1) public image limited (1) püspöki péter (2) puszi (2) quimby (12) r33 (2) rackajam (2) ráday kupola (1) rájátszás (1) random trip (1) redred (1) red hot chili peppers (1) renée (1) révész sándor (3) riccardo chailly (1) ricsárdgír (1) rigoletto (1) ripoff raskolnikov (1) rocklitera (1) roots & routes (1) rotfront (2) run over dogs (2) sajnarana (1) sajnosbatár (1) sajnos batár (1) scorpions (1) scout niblett (1) shima (1) shortbus circus (1) simple resistance (1) siniak (1) ska cubano (1) ska p (2) skyhős (1) soerii & poolek (3) sonar (1) spaceshit (1) staff benda bilili (2) stereomilk (4) stukker (2) sweet jane (1) szabad az á (2) szabó balázs (1) szabó balázs bandája (7) szabó benedek és a galaxisok (3) szalonna és bandája (1) szeder (3) szegedi marci (1) szekeres andrás (4) szeparé (3) sziget (15) szilárd (2) szimpla kert (1) szívbemarkoló (1) tai chi teacher (12) takáts eszter (3) takáts eszter beat band (1) take it easy hospital (1) taliándörögd (5) tango with me (1) tankcsapda (1) taxi (1) therapy? (1) the arbat (1) the bits (1) the gomb (1) the hives (1) the kilimanjaro darjkazz ensemble (1) the rolling stones (1) the stripped (1) the twist (1) tintás barnes (1) titanic filmfesztivál (1) tommy emmanuel (1) tom waits (1) törzs (3) tosca (1) tóth bálint (1) tövisházi ambrus (1) toy dolls (1) tükezoo (1) tündértantra (1) tű fokán (3) tv manci (2) ubikfarm (3) újrh (1) üllői úti fuck (1) umami fétis (2) uriah heep (1) űrlénykirály (2) utcazenész (2) vadszamarak (1) váray lászló (2) varga livius (1) vasárnapi gyerekek (3) velőrózsák (2) velőrózsák zenekar (6) verdi (1) verőköltő (1) veszprémi utcazene (2) vhk (1) világveleje (3) világveleje nyár (2) virtuózok (1) vodku (1) volt (4) wakachuka (7) wasabi kht (1) yellow spots (7) zaják és társa (3) zakopower (1) zarathustra (1) zeneakadémia (1) zeropozitive (1) zoo (1) zselenszky (7) Címkefelhő

Összesített beszámolók 2. rész: A Panírozott Barikák és a Zakopower koncertje

2010.03.25. 11:00 - L. D.

Címkék: koncert a38 r33 zakopower panírozott barikák

Ezúttal két egymástól merőben különböző produkciót ajánlanék a figyelmetekbe, azonban úgy gondolom, színvonalát tekintve mindkettő méltó arra, hogy írjak róla. Első menetben azok figyeljenek, akik annak idején figyelemmel kísérték Bérczesi Róbert munkásságát, és kíváncsiak rá, mi mindennel rukkolt elő a Hiperkarma feloszlása után beállt hosszú csendet megtörve. Ezt követően pedig a lengyel, magyar: két jó barát című elcsépelt közhelyben rejlő igazságtartalomra próbálok meg rámutatni.

Az R33 nevű közösségi-művészeti helyszínen lépett fel története során másodjára a Panírozott Barikád néven néhány hónapja megalakult formáció. Ennek részletezése előtt néhány szó a helyről: az egésznek egy immár több éves múltra visszatekintő önszerveződés az alapja, amely mára a magyar undergroundnak nevezett zenei élet legmeghatározóbb zenakarait gyűjtötte maga köré. A mindössze néhány taggal indult kezdeményezés jócskán kinőtte kereteit, és ez a helyszínváltozásokon is megmutatkozott. Az R33 ugyanis sokkal inkább a csoport, mint maga a hely neve, ez a csoport pedig a kezdetek után a Dürer Kert feletti régi ELTE-épület termeiben lelt otthonra. Ennek a helynek egészen sajátos atmoszférája van, úgy kell elképzelni, hogy mész végig a folyosón, és szinte minden teremből (ahol nem is olyan régen még oktatás folyt) más zene szűrődik ki. Ez így van még most is, de azon a helyszínen immár egy másik csoport, a Keleti Blokk Művészeti Egyesület tevékenykedik, hasonló lelkesedéssel - egyszer talán majd róluk is írok. Az R33 véglegesnek tűnő székhelye tavaly nyár óta a Közvágóhíd környékén, egy gyártelepen található. Ez elsőre nem tűnik túl vonzónak, azonban ha a félreeső helyszíntől eltekintünk, egy minden szempontból ideális alkotóműhely jött itt létre, ahol számos zenekar próbál napi rendszerességgel. Ezen kívül profi hangstúdiók is kialakításra kerültek, illetve egy nagyon hangulatos klubszoba, amely heti rendszerességgel kötetlen jammelésnek, valamint koncerteknek ad otthont.
Március 19-én a Panírozott Barikák voltak soron (az elírás nem véletlen, második koncertjükre nevüket is megváltoztatták - erről később). A két éves elszigeteltségből tavaly ősszel visszatért Bérczesi Róbert nevével fémjelzett legújabb projektről van szó, amelynek rajta kívül négy lány a tagja - név szerint Bencze Alma, Egerszegi Kata, Haragonics Sári és Mayer Bernadette. Visszatérése óta Bérczesi aktívabb, mint valaha: úgy tűnik, mintha most egyszeriben be akarná pótolni a kihagyott időszakot. Ennek első megnyilvánulása ugyebár a Biorobot zenekar volt, melynek repertoárja folyamatosan bővül, első lemezük felvételét a közeljövőben tervezik. Ezen kívül közös projektbe fogott Karányi Danival (erről egyelőre nem sokat tudni), illetve DJ Titusz Chip Chip Chokas-lemezén is szerepel. Nem utolsó sorban pedig itt van a jelen cikk témáját adó formáció. Ennek felállása igencsak sajátos: egy gitár + vokál, valamint négy ének. Egy akusztikus csapatról beszélhetünk tehát, amely viszont létszámából adódóan jóval túlmutat a megszokott egyszálgitáros-énekes produkciókon. Azonban senki se gondoljon profi zenészek szakmai alapokon nyugvó együttműködésére: ennek az egésznek az öt tag közötti szoros baráti kapcsolat az alapja. Tipikus örömzenélés, amelyben a próbafolyamat nyilván ugyanakkora (ha nem nagyobb) hangsúlyt kap, mint maguk a nyilvános fellépések. Talán ebből következik az is, hogy a januári megalakulás óta mindössze két koncertet hirdettek meg.
A csapat stílusát nehéz lenne behatárolni, ugyanis a játszott dalok mindegyike több részből áll össze. Az egésznek a magját a népdalfeldolgozások jelentik, azonban  közel sem szokványos formában. Analógiaként a manapság virágkorát élő "mossuk össze a népzenét populáris szerzeményekkel" módszer képviselőit, elsősorban a Zubolyt lehetne felhozni. Itt is erről van szó: példának okáért az A csitári hegyek alatt és a Tavaszi szél vizet áraszt szövege a Rolling Stones Paint it Black-jével lett összegyúrva, a Már minálunk babám kezdetű darab alatt pedig a Red Hot Chili Peppers-féle Californication dallama szól. Utóbbinál külön hozzáadott értéket jelent az, hogy az eredeti szám egyes sorai is bele lettek építve az interpretációba, méghozzá magyar tükörfordításban. Ez minden bizonnyal Bérczesi érdeme, aki már korábban is próbálkozott ilyesmivel: a szintén RHCP-klasszikus Under the Bridge-ből a Hiperkarma koncertjein is hallhattunk magyarosított részleteket, illetve a közelmúltban a Biorobot Sosebánd című számába is bele lett építve. Ezúttal pedig nem csak néhány versszak, hanem az egész dal része a repertoárnak - tényleg végig le van fordítva, ráadásul a szótagszámok és rímek teljesen a helyükön vannak. Szép munka. Hasonló különlegességet jelent Petőfi Egy gondolat bánt engemet kezdetű versének interpretációja John Lennon Imagine-jének dallamára, szintén úgy, hogy teljesen összepasszol a zene és a szöveg.A fentiek elsősorban Bérczesi szövegírói-dalszerzői zsenialitását bizonyítják, azonban a lányok is tevékenyen kiveszik részüket a produkcióból. Sőt, az egészet tulajdonképpen ők teszik szerethetővé színpadi jelenlétükkel, állandó mosolygásukkal, na és nem utolsó sorban hangjukkal. Amin változtatni lehetne, az a négy szólamban rejlő lehetőségek nagyobb mértékű kihasználása: egyelőre az esetek többségében vagy mind a négyen ugyanazt éneklik, vagy ha egy-egy számban csak ketten, illetve hárman vesznek részt - ilyenre is akadt példa -, akkor sem térnek el egymástól. Pedig szerintem pont ez jelenthetné a sok énekessel való felállás igazi ütőkártyáját. Az elején említett átkeresztelésre visszatérve: nem vagyok benne biztos, hogy jó döntés volt. A Panírozott Barikád kellően elvont ahhoz, hogy bár tulajdonképpen nem jelent semmit, egy kis fantáziával mégis bele lehet magyarázni különböző dolgokat. Azzal viszont, hogy egyetlen betűt megváltoztattak, az egész szóösszetétel kézzelfogható jelentést kapott, ám ez inkább komolytalan, mint szellemes. Ha csak a négy lány alkotná a csapatot, más lenne a helyzet, őket valóban el tudom képzelni ilyen néven fellépni, azonban Bérczesi részvételével (aki mégiscsak 34 éves lesz az idén) nem érzem helyénvalónak. Ettől függetlenül azonban ígéretes kezdeményezésről van szó, akik a későbbiekben - ha az elhatározás is megvan bennük erre - bőven kaphatnak majd fellépési lehetőséget, akár saját köreiken túl, a népzenét hozzájuk hasonlóan alternatív módon feldolgozó csapatok (pl. Rackajam, Csík Zenekar, Zuboly) társaságában is.

(Képek: facebook-oldal, egy videó itt)


A magyar és a lengyel nép évszázados barátságának kihangsúlyozása és megerősítése céljából szerveztek programsorozatot a napokban. Ennek keretében lépett fel az A38 hajón a Lengyelország legjobb zenekarai között emlegetett, alig pár éves története során már több díjat is elnyert Zakopower. A koncert beharangozásaként a következőket olvashattuk róluk: "elképesztően őrült, népzenét, popot és punkot a korálokkal ötvöző" társaság. Ami a korálokat illeti, nem találtam semmi erre utaló nyomot a zenéjükben, ellenben élek a gyanúperrel, hogy esetleg a tagok Goral-népcsoporthoz való tartozását értették félre a magyar sajtósok. Lényeg a lényeg, a fentiek alapján feltételeztem, hogy ismét egy ugráltatós-megtáncoltatós bulizenekar produkciójában lesz részem, mint ahogy a közelmúltban többször is. Ebben volt is némi igazság, azonban ezúttal nem érvényes maradéktalanul az említett prekoncepció.
Ennek okai már a felállásban is megmutatkoznak: a fúvósszekciót mindössze egy szaxofon képviseli, ellenben három hegedű is gazdagítja a hangzásvilágot. Véleményem szerint legalább egy kontrafúvós jót tett volna az összhatás szempontjából, vagy ha nem, a szaxofon helyett trombita ideálisabb lenne, az valahogy jobban illik vonósok mellé. Azonban ez sem tragédia, mindössze árnyalatnyi különbségről beszélünk. Érdekes a ritmusszekció összetétele is: az alap dob és basszusgitár mellett része még egy basszushangszer, amiről pontosan nem tudtam megállapítani, micsoda. Leginkább talán brácsához hasonlít, de nem függőlegesen játszanak rajta, hanem nyakba akasztva, mint egy basszusgitáron. Igazat megvallva sok értelmét nem láttam ennek a kettősségnek (egy mértékadó vélemény szerint az egész oka a lengyel virtusban keresendő - bármit is jelentsen ez), azonban tény, hogy a brácsa tulajdonosa eléggé kitett magáért. Egy hatvan év körüli, szemüveges bácsiról van szó, aki minden bizonnyal az együttes legidősebb tagja, azonban ez nem akadályozta meg abban, hogy időről időre különböző táncfigurákat mutasson be kézzel és lábbal egyaránt, hangszerét mindvégig a nyakában hagyva.
Ami a csapat repertoárját illeti, saját számaik kizárólag anyanyelvükön íródtak. Ilyen esetekben, ha egy nem túlzottan elterjedt nyelven megszólaló zenekar külföldön turnézik, természetesen mindig előtérbe kerül dalainak instrumentális része, mivel az esetek nagy százalékában olyanokból áll a közönség, akik a szövegből nem sokat értenek, így nyilván a dallamvilágra, illetve a kettő összképére helyezik a hangsúlyt. Emiatt fontos ugyebár, hogy a zene elsőre magával ragadó, jól táncolható, dallamos legyen - egy lengyel nyelvű rapcsapatnak például nem hiszem, hogy túlzott sikere lenne hazáján kívül. Ezúttal annyiban különbözött a helyzet a szokásos bulizenekarok stílusvilágától, hogy a Zakopower zenéje sokkal összetettebb, pszichedelikus elemek is bőven vannak benne. Utóbbit támasztja alá a csapatot erősítő DJ is, aki rendszeresen szkreccseléssel és egyéb zajokkal gazdagítja a számok bevezető, illetve átkötő részeit.
Ki kell még emelnem a rendkívül összeszedett vokálszekciót, amely kifejezetten sokat tesz hozzá a hangzásvilághoz: sokszor nemcsak a főének megtámogatásaként, hanem önállóan is funkcionál, teljes versszakokat átvéve az énekestől. A sokszínűség a dalok hangszerelésében is megmutatkozott: szinte nem volt olyan zenész, aki valamelyik számban ne játszott volna önálló szólót - így a gitáros mellett sorra kerültek a hegedűsök, a szaxofonos, sőt a koncert vége felé még a dobos is.
Az est fénypontját kétségtelenül az egyik játszott dal jelentette: mégpedig a lengyel földön rendkívül népszerű Omega-klasszikus Gyöngyhajú lány előadása. Az egészet ahhoz tudnám hasonlítani, mint mikor Deák Bill Gyula fonetikusan betanult Hendrix-számokat énekelt a '70-es években a Syrius-hajón. A számot többek között ugyebár a Scorpions is feldolgozta, azonban ők angol szöveget írtak rá, amely bár jól sikerült, igazi kihívást így mégsem jelent. A Zakopower ezzel szemben az eredeti, magyar változatot adta elő, hihetetlenül vicces akcentussal, ám annál nagyobb sikert elérve. Innentől kezdve borítékolhatóan azok is szívükbe zárták a csapatot, akik addig nem tették meg - nem meglepő, hogy a ráadásban ugyanezzel tért vissza a színpadra a zenekar. Ekkor végre közönségénekeltetés is volt, a legvégére igazán katartikussá téve a hangulatot. Tulajdonképpen már önmagában emiatt is megérte ellátogatni a koncertre, azonban ezen túlmenően is emlékezetes kulturális élményt jelentett a Zakopower vendégjátéka. Ha gyakrabban is sor kerül ilyen kezdeményezésekre, talán eljön a napja, amikor nem Chopin számít majd az első számú asszociációnak a magyarok számára, amennyiben lengyel zenére terelődik a szó.

(Gyöngyhajú lány videó itt)

A bejegyzés trackback címe:

https://ldkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr171866693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Puller István 2010.03.25. 17:32:50

Jó estét. Messzemenőleg támogatom a tevékenységét, és tisztában vagyok vele, hogy egy blog természeténél fogva szubjektív, de ehhez a bejegyzéshez – egy később részletezendő kitétele miatt – muszáj legalább egy rövid komment formájában a közmondásos másik fél meghallgattatását kérnem. Remélhetőleg be fogja látni, hogy nem esztétikai pontosságot kérek számon, hanem egy szépreményű blog széjjelkenésétől óvom.

A Panírozott Barikák megnyilvánulásával kapcsolatban lenne pár észrevételem. Ugyanazon a koncerten vettünk részt, a megítélés szempontjából tehát legfeljebb ízlés– és elvárásbeli eltérések mutatkozhatnak, amiről vitának ugyebár nincs helye. Kiindulásképpen viszont kénytelen vagyok röviden felvázolni, hogyan láttam én az eseményt, hogy rátérhessek a problémámra. Negyvenöt perccel az esemény kezdete után egy nyúzott fiatalember talált el a színpadig; nyomában a nyáj, akik valamilyen balszerencse folytán Staller Ilona memoárjaiból csenték a sminktippeket. Vokális rátermettség tekintetében előbbi Földes László Hobót verte alulról, utóbbiak egy óvodai záróünnepély leánykórusát – a zene öt gitárakkordra és egy színpompás klaviatúrájú Triál szájorgona ritmikus nyomkodására korlátozódott. (Dereng Presser Gábor arca a Megasztár zsűrijében ülve, vagy linkeljek képet?) Epés megjegyzések helyett azonban hadd vessem össze őket a szintén jelen lévő – később a kazánház irányában révült mosollyal eltűnő – Víg Mihállyal, aki immár a megcélozni kívánt kategória, az undor-ground doyenje. Ő sem tartja a kapcsolatot a közönséggel, ő sem veszi a fáradságot, hogy kinyissa a száját éneklés közben, aktív évei alatt legalább annyi tudatmódosítót adminisztrált, mint a jeles Robi, sőt: a haja is pont olyan. Esetében azonban ugyanaz a koncepció eredeti, erőteljes tartalommal telik meg (egyszer vegyen részt egy Balaton-koncerten, meg fog lepődni).

Eddig azonban csak annyi tűnik világosnak, hogy élmény szempontjából különböző platformon állunk, ami rendben is van. De Ön, hátam szőrének kétségbeesett meredésére folytatja:

"Hasonló különlegességet jelent Petőfi Egy gondolat bánt engemet kezdetű versének interpretációja John Lennon Imagine-jének dallamára, szintén úgy, hogy teljesen összepasszol a zene és a szöveg."

A béke himnuszára tényleg rímelne egy csatára buzdító költemény? Helyes prozódiának nevezi például a "lassan hervadni el, mint a virág" sort, amelyhez hasonló bűncselekményeket eddig csak a Groovehouse együttes úszott meg ép bőrrel (bocs, Judy)? ...Ha Ön erre igent mond, kénytelen vagyok fejet hajtani a gusztusa előtt, bár hozzáteszem: nagyjából annyi ízlés van benne, mint a Barátok Közt főcímzenéjére ráereszteni a Húsdaráló Project "Pépes Babafos" című szerzeményének szövegét, és várni a tapsot. De most jön a gondom!

"A fentiek elsősorban Bérczesi szövegírói-dalszerzői zsenialitását bizonyítják"

Már hogy MICSODÁJÁT, kezicsókolom? Csalódnék az én fülemnek hallásában, vagy Ön valóban ugyanazt a kifejezést használja Bérczesi Róbertre, mint a zenehallgató ember Mozartra? Azért ne csináljunk a Krisztusból bohócot, ha szabad kérni. Meg nem értem, bár tudomásul veszem a rajongását, de ha itt ingyen beáll a bulvárbarmok sorába, és a "zseni" szót sekélyesíti nagy erőkkel, ne csodálja, ha a jövőben valaki súlytalannak tartaná a blogját. Nem kérte a tanácsomat, és nem is szeretném sérteni a szerzői integritását, de legközelebb, mielőtt zsenizni támadna kedve, azért nézzen el egy random táncházba, ahol "mossuk össze a népzenét populáris szerzeményekkel" címen erőteljesebb zene szól, mint amihez ennek a wannabe félnótásnak valaha is köze lesz.

Üdvözlettel,
Puller István

CivilJutub.hu (www.civiljutub.hu) 2010.05.18. 15:21:19

Cikk a CIVIL VIDEÓMEGOSZTÓRÓL CIVILEKNEK
(főnök, munkatárs, szervezeti videós, szgépguru, egyesület, alapítvány, stb…)

AJÁNLVA :) ==>>>

Civil videómegosztó – interjú a főszerkesztővel

Másfél éve működik a világ egyetlen civil szervezetekre specializálódott videómegosztója. „A CivilJutub.hu-n készül a hazai civil szervezetek első videó-adatbázisa, melynek segítségével a szervezetek bemutathatják magukat és tevékenységüket a társadalomnak”, ez az egymondatos definíciója a civil videómegosztónak – tudtuk meg Nádor Tamástól, a CivilJutub.hu főszerkesztőjétől. Mire jó egy civil videómegosztó, hány civil videó terem egy hónapban, mit hibáznak el a „civil videósok”, hány egyesület, alapítvány „videómegosztózik” napjainkban, mit tervez 2010-re a civil videómegosztó – íme néhány a kérdéseink közül, amelyekre választ kaptunk interjúnkban…

- a 20 000 leütéses, TELJES CIKK linkje a www.civiljutub.info (a CivilJutub.hu civil videómegosztó szöveges kiszolgáló-oldala) honlapunkon =>>> www.civiljutub.info/index.php?option=com_content&view=article&id=78:civil-videomegoszto-interju-a-fszerkesztvel&catid=39:civiljutubhu-bemutatasa

- A cikk - Word-formátumban - egyben letölthető (link):
www.civiljutub.info/images/stories/letoltesek/civiljutub_sajtocikk_100330_VEG.doc

(FONTOS: A cikk szabadon terjeszthető, online, vagy papíros megjelenésre. Kérdés esetén, kérem hívja a 06 30 480 1145-öt, vagy küldjön e-mailt az adminisztracio (at) civiljutub.hu drótposta-címre. Külön megköszönjük, ha megjelenés esetén elküldi a megjelent cikk linkjét a jelzett e-mail címre  Köszönjük előre is!)

CIKK-ÍZELÍTŐ…. (avagy… így kezdődik az anyag)

– Van egy mondatos definíciója a CivilJutubnak?

– Nem fogtál meg, van, és így hangzik: a CivilJutub.hu-n készül a hazai civil szervezetek első videó-adatbázisa, melynek segítségével a szervezetek bemutathatják magukat és tevékenységüket a társadalomnak. Ezt egyébként a CivilJutub.hu Kézikönyvből (a videómegosztó használati útmutatója, a www.civiljutub.info honlapon található) loptam, remélem, nem perelem be magam érte 

– Mire jó egy civil videómegosztó, mi az értelme?

– 2008 októbere óta, másfél éve működtetjük a CivilJutub.hu-t. A lényeg, hogy egy NAGY CIVIL VIDEÓ-ADATBÁZIS KÖZVETÍTENI KÉPES A CIVIL GONDOLKODÁSMÓDOT, ÉRTÉKVILÁGOT – ez visszahat a társadalomra, visszahat a civil szervezetekre. A civil videómegosztó, mondjuk úgy, egy kétfenekű dob. Egyik felén a társadalom civil tudatosságának formálása érdekében verjük a tam-tamot, a másik oldalról pedig a civil szervezetek tevékenységének hatékony, villámgyors bemutatására alkalmasak a civil videók.
2000 óta dolgozom a civil szférában, sokszor szegezték nekem azt a kérdést, voltaképp mit művelnek a civil szervezetek. Sose tudtam ezt olyan gyorsan, érthetően megfogalmazni, bemutatni, mint ahogy ma tudom. Most elég azt mondanom annak, aki ilyet kérdez: nézzen meg pár videót a CivilJutubon, és akkor megtudja, mi mindent tesznek a civil szervezetek széles e hazában…

FOLYTATÁS A FÖNTI LINKEKEN, VAGY EGYBEN is LETÖLTHETŐ A CIKK, LD. FELJEBB… :)

ELÉRHETŐSÉG, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT, CivilJutub.hu =>

=>> www.civiljutub.info/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1%3Aciviljutubinfo-foszerk&catid=12%3Akapcsolat-kategoria&Itemid=53