A38-tól a Zeneakadémiáig

Független és maximálisan szubjektív koncertbeszámolók, interjúk, miegymás. Néha egy-egy komolyzenei téma, mindez teljesen rendszertelenül. Ha két hónapig nincs egy poszt se, aztán egy héten belül jön kettő, ne lepődj meg, ez a blog így működik :)

Címkék

30y (5)
(1) a38 (6) abel label (3) acidbenci (1) ajánló (18) akvárium klub (2) alias (1) amen (1) amorf lovagok (1) amorf ördögök (1) amor ördögök (1) andfriends (2) anez (2) annabarbi (1) anselmo crew (1) audio-szelfi (1) aurevoir (1) az zenekar (1) a kutya vacsorája (8) babarci bulcsú (2) backpackers spring festival (1) bad religion (1) bajnoq (3) baksa soós attila (2) balaton (3) balaton és méhes marietta (1) baltazár színház (1) bánkitó (1) bankrupt (1) barba negra music club (1) bardo (1) bartók béla (1) beatles emlékest (1) behavazott plusz minusz (1) bélaműhely (2) belga (1) belvárosi betyárok (1) ben frost (1) bérczesi róbert (7) bever (1) billy idol (1) billy talent (1) biorobot (7) birkaember (1) black out (1) blahalouisiana (2) bob geldof (1) bogaras szuperegyüttes (1) bogoz (1) bohemian betyars (10) boogie mamma (7) bors (6) braindogs (2) brautigam gábor (1) bréma (1) bródy jános (1) budapesti fesztiválzenekar (2) cabaret (1) calcium (1) campus (1) cappuccino (1) carson coma (3) catsandox (1) charlie winston (1) che sudaka (1) circus hungaricus (1) code civil (1) colombre band (16) colorstar (1) col legno (1) compagnie malabar (2) concerto budapest (1) cowbox junkies (1) creep (1) crescendo (3) csaknekedkislány (2) csalamádé fesztivál (1) császári gergely (2) császári pillanatművek (1) csaszi (1) csaszi pillanatművek (1) cseh tamás emlékest (1) cserkúthy balázs (1) csibor (2) csizmazia zsolt (1) csókolom (1) czitrom ádám (1) czk sebő (1) dal (5) dalfutár (2) dalpremier (13) damara (1) dánielfy gergő (1) darvas benedek (2) depeche mode (2) depresszió (1) derültégből (1) dévényi ádám és az átmeneti kabát (1) dióssy ákos (1) diszkrét báj (1) dózsa györgy (1) drastik putto (5) edda (1) efott (1) egyetlen hajléktalan (1) egyszer volt (1) ék (1) eklektika (1) elefánt (8) elevenkert (2) eleven hold (4) emléxel? (1) ep-premier (7) erik sumo band (6) erkel ferenc (1) esti kornél (3) európa kiadó (7) évforduló (2) ezer erdő (1) faith no more (1) fedélzetre (1) fekete jenő (2) fekete város (1) felső tízezer (4) feszteger (1) fesztivál (44) fezen (1) fishing on orfű (17) fleming (1) flogging molly (1) foo fighters (1) fran palermo (1) frenk (4) frozen steak (1) galapagos (1) galaxisok (1) gesztivál (1) geszti péter (1) giulia este otthon marad (1) giuseppe di stefano (1) gm49 (1) gödör (10) gödör kemping (1) gogol bordello (1) gombocz bence (1) goran bregovic (1) gorillaz sound system (1) grabanc (1) grabovski (1) grammnyi lélek (1) grb (1) guns n roses (2) gutting revue (2) gwar (1) gyík zenekar (13) halál orgazmus (8) hamburgerkovács (1) hang-art (1) hangácsi márton (3) hangmás (4) haydamaky (1) hetedik ég (3) hey honey (1) hiperkarma (20) hisztéria (1) hobo (5) hobo blues band (1) hóember (1) hurts (1) húsevő (1) ian siegal (2) illuzio (9) indigó utca (1) innergarden (4) inspector cluzo (1) interjú (97) interjú middlemist red (1) intim torna illegál (26) irie maffia (1) irie rocktrio (1) isten háta mögött (1) ivan & the parazol (1) jamie winchester (1) jimlemon (2) jóindulat (1) jónás vera experiment (1) judas priest (1) juhász tomi vaklárma (3) junkies (6) jurij (2) kafkaz (2) kákettők (2) kaláka (1) kalef (1) kamikaze scotsmen (1) kapolcs (3) kapunyió (1) kardos horváth jános (2) kasabian (1) kaukazus (4) kékszakállú herceg vára (1) kék nyúl hammond band (2) kelet nyugat (1) kéményseprők (1) kenedi (1) kerekdomb (2) kerekes band (1) kettős tamás (2) kettő kettő tánczenekar (1) kézi chopin (4) kickout (1) kilian (1) kiscsillag (10) kísérlet (1) kispál andrás (3) kispál és a borz (16) kiss llaci (3) kistehén (4) klippremier (20) kollarics attila (1) kolorádó (2) kolozsvári magyar napok (1) költészet napja (1) komoly (10) koncert (52) kontraszt (1) kontrolaltr (4) kontrollzé (5) konyharegény (1) korai öröm (2) korinn (2) kórusok éjszakája (1) kosbor (1) kovács kati és a qualitons (2) kowalsky meg a vega (2) központ (1) központi hatalom (1) krea7ív (1) Kronoszinklasztikus Infundibulum (2) kubalibre (9) kultúrfürdő (1) kultur shock (1) kvíz (1) laár andrás (1) la fanfare en pétard (1) lemez (39) lemezpremeir (2) lemezpremiel (1) lemezpremier (18) leningrad (2) lennonádé (1) lensky mob (1) les hurlements d leo (1) le debout sur le zinc (1) lidérc (1) ligeti gyuri álomgyára (1) lista (4) little g weevil (1) live large (1) lóci játszik (1) long play 33 1/3 (1) lovasi andrás (5) lukovich andrás (1) lyapis trubetskoy (1) l a suzi (1) madness (1) madrapur (1) magashegyi underground (7) magic mosquitoz (1) magyar alter mémek (2) magyar császári pillanatművek (1) magyar dal napja (1) magyar rádió szimfonik live (1) magzat (1) malacka és a tahó (2) malomfesztivál (1) malter ego (1) manökken proletarz (8) mantra porno (2) manu chao la ventura (1) marble mist (1) marge (1) maria callas (1) marlboro man (3) maróti dániel (1) maszkura (5) mavanama (1) melodisztik (1) menhely (1) menyhárt jenő (2) mesekaszinó (6) metropolita (1) mezítláb (1) mihalik ábel (4) millenáris (2) mindenkinek igaza van (1) mirtse kori (1) mocsok 1 kölykök (4) mono (1) monostorapáti (1) mordái (1) mörk (1) morrisons (1) motörhead (1) moto magamura (3) müller péter (1) müller péter sziámi (15) mulligan (3) mumford and sons (1) muse (1) művészetek palotája (8) művészetek völgye (9) muzsik és volkova (1) my bloody valentine (1) n&sk (1) negyvenkettő (1) nemereszt (4) nemes andrás (1) nemjuci (1) nesze zen (1) nevem senki (2) nick cave (1) nils (3) no seatbeltz (3) nunki bay starship (3) nyereményjáték (11) óbudai kulturális (1) omega (1) ónodi eszter open pub (1) opera (7) ördögkatlan (1) óriás (2) örvényeshegy piknik (1) osonó poszáták (1) óvodakert (2) paganza (3) pajor tamás (1) palya bea (2) pál utcai fiúk (10) panírozott barikák (3) papp lászló sportaréna (1) parov stelar band (1) paso (2) penis attack (1) péterfy bori & love band (2) peter bjorn & john (1) péter dávid (1) peter ogi (2) petruska andrás (11) picsába az űrhajókkal (1) piramis (1) plastic heaven (1) platon karataev (3) pluto (14) podlovics péter (2) ponyvalegény (1) porondszínház (1) premier (2) presszó tangó libidó (6) psycho mutants (1) public image limited (1) püspöki péter (2) puszi (2) quimby (13) r33 (2) rackajam (2) ráday kupola (1) rájátszás (1) raklap (1) random trip (2) redred (1) red hot chili peppers (1) renée (1) révész sándor (3) riccardo chailly (1) ricsárdgír (5) rigoletto (1) ripoff raskolnikov (1) rocklitera (1) roots & routes (1) rotfront (2) rühös foxi (1) run over dogs (2) sajnarana (1) sajnosbatár (1) sajnos batár (1) scorpions (1) scout niblett (1) shima (1) shortbus circus (1) simple resistance (1) siniak (1) ska cubano (1) ska p (2) skyhős (1) soerii & poolek (3) sonar (1) sorbonne sexual (1) spaceshit (1) staff benda bilili (2) stereomilk (4) stikli (1) stukker (2) sweet jane (1) sz4p (1) szabad az á (2) szabó balázs (1) szabó balázs bandája (8) szabó benedek és a galaxisok (5) szalonna és bandája (1) szeder (4) szegedi marci (2) szekeres andrás (5) szeparé (3) szesztay dávid (1) sziget (15) szilárd (2) szimpla kert (1) szívbemarkoló (1) szűcs krisztián (1) tai chi teacher (12) takáts eszter (3) takáts eszter beat band (1) take it easy hospital (1) taliándörögd (5) tango with me (1) tankcsapda (1) taxi (1) therapy? (1) the arbat (1) the bits (1) the carbonfools (2) the gomb (1) the hives (1) the kilimanjaro darjkazz ensemble (1) the rolling stones (2) the stripped (1) the twist (1) tintás barnes (1) titanic filmfesztivál (1) tommy emmanuel (1) tom waits (1) törzs (3) tosca (1) tóth bálint (1) totoro (1) tövisházi ambrus (1) toy dolls (1) tükezoo (1) tündértantra (1) tű fokán (3) tv manci (2) ubikfarm (3) újrh (1) üllői úti fuck (1) umami fétis (2) uriah heep (1) űrlénykirály (3) utcazenész (2) vadszamarak (1) váray lászló (4) varga livius (1) vasárnapi gyerekek (3) velőrózsák (2) velőrózsák zenekar (6) verdi (1) verőköltő (3) veszprémi utcazene (2) vhk (1) világveleje (3) világveleje nyár (2) virtuózok (1) vodku (1) volt (4) wakachuka (7) wasabi kht (1) yellow spots (7) zaják és társa (3) zakopower (1) zarathustra (1) zeneakadémia (1) zeropozitive (1) zoo (1) zselenszky (7) Címkefelhő

Livius hátsó felétől a kék elefánt megdicsőüléséig – Fishing on Orfű beszámoló

2010.06.23. 22:45 - L. D.

Címkék: fesztivál kiscsillag óriás 30y szilárd kispál és a borz boogie mamma biorobot galapagos kafkaz pluto a kutya vacsorája fishing on orfű marlboro man the twist inspector cluzo

Harmadjára rendezték meg Orfűn a Lovasi András által megálmodott alterfesztet, melyre idén először én is eljutottam. Ráadásul első hivatalos akkreditációmra is sor került ennek apropóján, amiért ezúton is köszönet az illetékeseknek. Egy fesztiválról írt beszámolónak nyilvánvalóan nem lehet a teljesség a célja, ezért ezúttal és a jövőben is arra törekszem, hogy főként azokat a zenekarokat említsem meg, akikkel eddig még nem foglalkoztam, vagy pedig a róluk írt cikk megjelenése óta számottevő újdonság esett meg velük.

Előrebocsátom, az összesített benyomásom nagyon pozitív: a fesztivál mind fellépők, mind környezet szempontjából maximálisan beváltotta, sőt túl is szárnyalta előzetes várakozásaimat. Mielőtt azonban belevágnék a fentiek kifejtésébe, szót kell ejteni a kevés számú, ám annál jelentősebb negatívumról. Lényegében kettőt tudnék kiemelni, az egyik közepes mértékű fennakadást okozott, a másik viszont hatalmasat. Egyrészt arról van szó, hogy az ételt is árusító pultok száma nagyon csekély, emiatt pedig az esti csúcsidőszakban kivétel nélkül kígyózó sorok álltak a lángosos/hotdogos/grilles standok előtt. Ez csak szimplán idegesítő, azonban az Orfű és Pécs közötti közlekedés megoldatlansága már valóban súlyos probléma. Tudni kell, hogy a két helység közti távolság nagyjából 18 kilométer, ezt pedig elviekben állandóan közlekedő, 8 fős kisbuszokkal lehetett megtenni. A gyakorlatban a három nap alatt ezekből egyetlen egyet sem láttam, bár beszéltem valakivel, aki ismert valakit, aki mintha látott volna egyet. Lényeg a lényeg, a fesztiválozók túlnyomó többsége számára maradt a Pannon Volán menetrend szerinti járata, amely viszont átlagosan kétóránként közlekedett, sima rövid kocsikkal. Odafelé csütörtökön még valahogy sikerült besűríteniük, ám a vasárnapi visszaút teljes csődöt hozott. Már reggel 7-re kitolult minimum 70-80 ember a megállóba, amit az érkező busz sofőrje elegánsan úgy kezelt, hogy megállás nélkül továbbhajtott. Itt kezdődtek a bajok, ugyanis jobb híján mindenki stoppolni próbált, viszont az amúgy is kevés arra járó autós csak igen kis számban volt segítőkész, a néhány leálló járműben lévő üres helyekért pedig szabályos közelharc indult (napi gyenge szóvicc: ők voltak a FOO fighters).  A továbbiakat hely hiányában nem részletezném, de ez a kérdés a jövőre nézve elsődleges prioritást kell, hogy kapjon.

Bár a programfüzet bevezetője szerint a rendezvény nem feltétlenül a fellépők műfaji besorolása miatt kapta az „alterfeszt” jelzőt, a stílusbeli átfedéseket mégis erőteljesen bizonyítja az a tény, hogy – ha jól számoltam – összesen 17 zenész volt érintett a három nap alatt legalább két produkcióban. A rekordot Gerdesits Ferenc (Faszi) állította fel 5 szerepléssel. Ebből az első a Marlboro Man nevű formáció volt, ahol ráadásul a dobok mögül előlépve még énekelni is láthattuk. A csapat az örömzenélés további jeleit is magán hordozza: a dobos posztján példának okáért rajta kívül még ketten megfordultak, állandó rotációban. Egyikük Varga Livius, aki szintén tagja a bandának, elkötelezettségét pedig az egyik szám csúcspontján fenekének megmutatásával is demonstrálta a közönség felé. A dalszövegekre egyébként a vitriolos, pajzán mondanivaló jellemző, de idézni nem tudok, az interneten pedig kivételesen semmit sem találni. Mindenesetre kifejezetten érdekes produkcióról van szó.

A Pluto zenekarról utoljára tavaly novemberi lemezbemutatójuk kapcsán írtam, sajnálattal megemlítve, hogy nagyon kevés koncertmeghívást kapnak. Nos, a 2010-es év mintha változást hozott volna ebben a tendenciában: idén először játszik a csapat nagy fesztiválon, ráadásul rögtön négy alkalommal – a Fishing mellett ott lesznek a szintén Orfűn megrendezésre kerülő EFOTT-on, illetve a Campus és a Sziget fesztiválon is. Mindez valószínűleg egyrészt annak tudható be, hogy nemrégiben hivatásos menedzserre tettek szert, másrészt pedig a Biorobot zenekart övező fokozott hírverés is szerepet játszhatott az események ilyetén alakulásában. Utóbbit erősítheti meg az is, hogy az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt a Pluto-koncerteken elhangzó Biorobot-dalok száma. Nemes András kezdettől fogva rugalmasan kezeli két együttese repertoárját, azonban a mostani alkalommal különösen sok volt az átfedés: a már állandó elemnek számító Úton mellett egy új, Bérczesivel közösen írt dal, a Hóember is műsorra került, a Sosebánd-ot pedig immár teljesen biorobotos változatban adták elő.

A Plutót Szűcs Krisztián nemrégiben alakult második számú zenekara, a The Twist követte a színpadon. Ez a csapat megszólalását tekintve leginkább a klasszikus HS7-hez áll közel, minden számuk angol nyelven íródott. Nekem személy szerint még jobban be is jön, mert bár elsődlegesen annak a híve vagyok, hogy magyar együttes magyarul énekeljen, a Heaven Street Seven utóbbi időben született dalai között jó pár olyan van, ami enyhén szólva cinkes. Lásd „Fél lábbal a zsírban”, „Zombik fényes nappal”, stb. A Twistben a tagok zeneileg sincsenek annyira megkötve, nem kell megfelelniük a velük szemben kialakult elvárásoknak – az egyik szám felvezetése példának okáért így hangzott: „ezt most írtam, nem túl közönségbarát, de mélyről jön”.

A 30Y tízéves születésnapi koncertjét tartotta a fesztiválon. Ennek megfelelően meg is telt a nagyszínpad előtti egész domboldal, Beck Zoli pedig kezdésként emlékeztetett arra, hogy nem csak őket kell most ünnepelni, hanem például az aznap 44 esztendős Lecsót is. A koncert egyébiránt abból a szempontból nem volt ünnepi hangulatú, hogy szinte csak a jól bejáratott dalokat játszották, ritkaságokat alig vettek elő. Volt ellenben két teljesen új szám a készülő lemezről, valamint az egykori Kispál-dobos, Bóra Áron is vendégszerepelt néhány szerzeményben. A ráadás előtt aztán arról kellett értesülnünk, hogy vörös riasztás van érvényben és rövidesen 100 kilométeres széllel kísért vihar várható. Ez végül egész gyorsan, bő negyed óra alatt lezajlott, azonban a nagyszínpad aznapi utolsó fellépője, a spanyol Pony Bravo koncertje így is elmaradt. Kár érte, kíváncsi lettem volna rájuk. Szólni kéne még a Soerii & Poolek performanszáról, de az meg túl bonyolult jelenség ahhoz, hogy pár sorban elintézzem őket, úgyhogy inkább majd valamikor a közeljövőben.

A második nap programját a Boogie Mamma nyitotta a nagyszínpadon. Ők mostanában nagyon ritkán láthatóak, éppen ezért örömmel fogadtam felbukkanásukat. Fontos leszögezni, hogy Boogie Mamma koncertre elsősorban nem azért jár az ember, hogy a dalokat élőben hallhassa. A lényeg a show, amit legnagyobbrészt a csapat frontembere, az örökmozgó Dá biztosít. Az alapszituáció ezúttal az volt, hogy ők a hősies várvédők, a közönség pedig az ádáz janicsárok hada, akik be akarják venni a várat. Ezt pedig minden lehetséges eszközzel meg kell akadályozni! Ezt elősegítendő, a rendelkezésre álló szűk óra alatt beugrálta gyakorlatilag az egész színpadot, amikor pedig ez már kevésnek bizonyult, tüzes kerékké átlényegülve átugrott a kordonon és körberohant többnyire ülő helyzetben lévő közönség által betöltött domboldalon. Miután elesett („nem gondoltam volna, hogy ez ilyen hamar megtörténik”), hanyatt fekve folytatta az éneklést, illetve inkább a szövegelést, hozzátéve, hogy „ennek a számnak amúgy tök unalmas a szövege, nem maradtok le semmiről… de aki kéri, annak elküldöm e-mailben”. Mikor aztán az elől állók közös elhatározással felemelték és visszaúsztatták a kordonon túlra, arra is megvolt a válasza: „Jól van, vettem ám a lapot, mostmár takarodjak vissza a színpadra!” Mint általában, ezúttal is ez volt az egyik leginkább szerethető koncert a fesztiválon.

A Quimby-billentyűs Balanyi Szilárd önmagáról elnevezett szólóprodukcióját tekintettem meg ezután, melynek zenész tagjai között Jamie Winchester is szerepel, vokalistaként pedig Galambos Dorinát láthatjuk. Jó értelemben vett popzene ez, a szövegek átgondoltak és igényesek, a kísérő zenészek személye pedig az instrumentális alapok minőségére is garanciát ad. Igazából sokkal több hasonlóra (lásd még pl. Magashegyi Underground) lenne szükség idehaza, akkor talán nem a minősíthetetlen tinizenekarokra gerjednének a keményebb stílusokra kevésbé fogékony fiatalok. Egyelőre még nem voltak túl sokan, de a nem sokkal ezután a nagyszínpadon játszó Kovács Kati például tiszteletét tette a közönségben néhány szám erejéig.

Kardos Horváth János önálló koncertjére már teljesen megtelt ugyanez a sátor. Az érdeklődők túlnyomó többsége nyilván Kaukazus-számok reményében érkezett, azonban Janó elegánsan leszerelte a túlzott elvárásokat: mikor a tömeg elkezdett teszkózni, sietett leszögezni, hogy a Kafkaz produkció nem egyenlő a Kaukazussal, vannak nagyon jó önálló dalok, és most elsősorban inkább ezeket szeretné megmutatni. A végére azért engedett a népakaratnak, volt Tartós béke és Szalai Éva is, de ez rendjén is van, muszáj tartani egy adott mértéket ahhoz, hogy ne lankadjon le az érdeklődés az újdonságok iránt. Ezen a téren amúgy komoly esélyt jelenthet a Földlakó MR2 általi felkarolása is: a dal egészen a harmadik helyig jutott a rádió slágerlistáján, ami meg is mutatkozott a közönség reakcióiban. Kísérőzenészként ezúttal egyébként csak egyvalaki, az Óperentzia zenekarból ismert Gabika volt ott, aki cajón-on nyomta a ritmust. Mellesleg az óperentziás zenészekkel való együttműködés nemrég hivatalosan is testet öltött: Kenedi néven új közös zenekart alapítottak, mellyel többek között a Volt fesztiválon is fellépnek.

A második nap headliner fellépője a Kispál és a Borz volt, ebből kifolyólag becslésem szerint nagyjából az egész fesztivál felvonult a nagyszínpad körüli területen. Kispálékról bővebben majd a szigetes búcsúkoncert apropóján tervezek írni, ezúttal legyen elég annyi, hogy utolsó fesztiválszezonjuk már a múltidéző visszaemlékezés jegyében zajlik. A repertoárba visszakerült több rég nem játszott dal is (pl. Presszó rock, Kicsit hadd), Lovasi pedig szinte mindegyik előtt bemondta, melyik mikor íródott és milyen események kapcsolódnak hozzá a zenekar életéből. Az is jelzi az idei fellépések búcsújellegét, hogy a PUF és a Kiscsillag mellett az utóbbi években ezt már nem vállaló Lecsó ismét visszakerült a ritmusgitáros posztra. További vendég volt egy szám erejéig Kiss Tibi, aki – a közönség kitörő lelkesedésére – A következő buszon című számot énekelte el a Föld, kaland, ilyesmi lemezről.

Az Óriás személyében újabb olyan csapat lépett színpadra, melynek frontembere két együttesben is képviseltette magát a fesztiválon. Ezúttal azonban annyiban különbözik a helyzet, hogy Egyedi Péter az Isten Háta Mögöttben basszusgitározik, míg itt tényleges zenekarvezetőként gitározik és énekel. Az Óriás felettébb üde színfoltja a hazai porondnak, mivel nem vállalnak semmi különlegeset, viszont amit igen, azt tökéletesen meg is valósítják. Zenéjük egyszerű, de nagyszerű odacsapós hardrock, a trió felállást szintivel kiegészítve. Dalaik ennek ellenére egyáltalán nem egysíkúak, köszönhetően a szövegeknek, melyekben sokhelyütt felfedezhetőek az IHM szokatlan fordulatai is (pl. A gyémánt szén-féle anyagok halmaza). Legutóbb elkészült „kutyás” klipjük Az egyikben ott című dalhoz több mint profi munka, Egyedi Péter pedig remek frontember, a közönséggel is folyamatosan tartja a kapcsolatot. Mindent egybevéve csak jót tudok mondani a zenekarról – saját műfajukon belül csúcsszínvonalat képviselnek.

Másnap reggeltől egészen délutánig a szervezők által off-programoknak elkeresztelt, zenétől független szabadidős tevékenységek egyikén, a Hosszúlépés fröccs(kúl)túrán vettem részt. Ennek keretében körbejártuk Orfű mind a két tavát, a kicsit és a nagyot egyaránt, a közbeiktatott állomásokon pedig kulönböző gasztronómiai élményekben volt részünk. A malomban például frissen sült kenyeret, egy másik helyszínen pedig gyümölcslepényt és pogácsát kaptunk. Mindezek mellé a legkülönbözőbb fajtájú fröccsök szolgáltak kísérőül. A túra vezetője Szűcs Krisztián volt, aki bár papírból olvasta, de ettől függetlenül kimerítő képet adott a bor és a szóda vegyítésének történetéről és az egyes arányok elnevezéséről. Megtudhattuk például, hogy főiskolás korában kedvence volt a Krúdy-fröccs, amely 9 deci bort jelent 1 deci szódával. Emellett a vállalkozó szelleműek fröccsivó versenyen is részt vehettek, illetve megkóstolhatták az Újházy-fröccsöt, amelyben a szódát uborkalé helyettesíti, és másnaposság ellen/mellett állítólag tökéletes. Összességében remek program volt, az 1500 forintos részvételi díjat bőven megérte.

A harmadik nap külföldi fellépőjeként Dél-Franciaországból érkezett a fesztiválra az Inspector Cluzo, amely a manapság igencsak divatba jött – lásd White Stripes, The Ting Tings, stb. – gitár+dob duófelállást képviseli. A két franciának eléggé megy a szekér mostanában, turnéznak mind az öt kontinensen. Ezt kihasználva igyekeznek is minél többekkel megosztani világnézetüket, amelyet a leginkább Robert Plantre emlékeztető énekes-gitárostól mi is megkaptunk az arcunkba rögtön az elején: „We are the french bastards – Fuck USA – Fuck consumer society!” Ezt az egyébként szintén elég populáris, antiglobalista lázadó mentalitást azonban igen hamar sikerült viccbe átfordítaniuk, mikor a következő szám után az „If you like the french bastards, you can buy T-shirts right here from our store!” felszólítással folytatták. Ez részemről a fesztivál eddigi legszórakoztatóbb fordulata volt, egyből a szívembe zártam őket annak ellenére, hogy lényegében hülyét csináltak magukból. További szimpatikus húzásként a későbbiekben néhány véletlenszerűen kiválasztott nézőt is felhívtak a színpadra, akiknek először csak táncolniuk kellett, majd mikor a vokálozásra vonatkozó felszólításnak nagy izgalmukban nem akartak eleget tenni, jól le lettek teremtve, hogy így aztán sosem lesz belőlük tisztességes rocksztár. A számok egyébként egész jók, legtöbbször csontig betorzított gitárral és dinamikus dobbal, az énekbe beiktatott visítások pedig olykor már-már az AC/DC-t idézik. Idén játszanak még a Veszprémi Utcazenén és a Szigeten is.

A Galapagos együttes ismét csak a fentebb már említett minőségi popzene kategóriáját erősíti. Érdekesség, hogy az egyik gitáros a Plutóból ismert Martinkó Tamás, az énekes Szekeres Péter pedig – bár alig hasonlítanak egymásra – nem más, mint Szekeres András Junkies- és Stereomilk-frontember öccse. Ennek megfelelően a stílusvilág is hasonlóan alakul, ez pedig már a csapat több dalát az MR2 repertoárjának részévé segítette.

Első fesztiválfellépését bonyolította le a Biorobot, sőt egyben először játszottak a Gödör Klub falain kívül. Ezzel az egyik általam felvetett probléma, ti. a kevés koncertmeghívás megoldódni látszik, azonban sajnos a másik változatlanul fennáll. Ugyanis továbbra is csak 35-40 percet töltöttek színpadon, új szám pedig ezúttal egy sem volt. Persze viszonylag erős érv az, hogy a kialakult 11 dalból álló program nagyjából megfelel egy (amúgy nagyon erős) lemezanyagnak, és amíg ezt nem rögzítik, ostobaság lenne továbblépni. Viszont egyrészt még 2-3 szám – pláne ilyen rövidek – simán elférne azon a lemezen, másrészt pedig a meglévőket minden további nélkül el lehetne nyújtani az élő előadás során. Egy újdonság azért volt most is az eddigi koncertekhez képest: Nemes András elveitől ezúttal eltekintve eljátszottak egy feldolgozást, a Péterfy Bori-féle Szembogár általuk átértelmezett verzióját. Ez egyébként több ismerősöm szerint is a legjobbra sikerült az összes zenekar változata közül, emellett pedig az MR2 is műsorára tűzte – érdekes módon elsőként a csapat rögzített dalai közül.

A rendezvény két zárókoncertjét az egyöntetűen erősen ittas állapotú, ám pont ettől szórakoztató Kiscsillag és A kutya vacsorája adta. Lovasiékon eléggé meglátszott az alkoholos befolyásoltság, nyilván közrejátszott ebben a két frontember egyaránt a napokban sorra került születésnapja, valamint az afeletti öröm, hogy – mint ahogy arra külön felhívták a figyelmünket – az egész országgal ellentétben Orfűn alig esett az elmúlt három napban. Külön vicces pillanat volt, mikor a közönség megvilágítását kérve kiszúrták a már jó ideje a lehető legváltozatosabb helyszíneken felbukkanó kék elefántot, hosszan értekeztek arról, mennyire örülnek neki, majd pedig Lecsó mérhetetlenül hamisan előadta az Omega klasszikusának idevágó sorát (2:09-hez tekerjetek). Végül utolsó fellépőként Varga Livius saját zenekara következett, a főszereplő minden mindegy alapon („mindjárt vége az egésznek, mostmár nyugodtan csapjuk szét magunkat”) félmeztelenül, egy hátizsákkal a hátán jelent meg a színpadon. Mellesleg ez volt Gerdesits Faszi ötödik szereplése, keretbe foglalva az elmúlt három napot. Összességében 10/8-ra értékelném, a levonást is mindössze az elején említett logisztikai problémák okozzák. Jövőre ugyanitt! 

(További képek itt)

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://ldkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr372105151

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fishing On Orfű 2010 2011.01.06. 14:33:56

Lovasi így írt a FOO idei beharangozójában: “Azt szeretnénk, ha a közönség attól érezné jól magát, hogy az ország talán legszebb fesztiválhelyszínén, jó társaságban, barátságos emberi lények között töltene el szép három napot sokféle jó zenével....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medvesajtocska 2010.06.24. 11:36:46

nagyon tetszik ez az összefoglaló :)))
Nekem is hasonló tapasztalataim, élményeim, gondolataim voltak/ vannak a fesztiválról.
A legtöbb koncerten sikerült részt vennem az itt leírtak közül, amire nem jutottam el, azokhoz most kedvet kaptam. :)
Úgy érzem, Biorobot és Pluto egyre inkább összemosódik, már nem is tudom melyik szám honnan ered, ami mondjuk annyira nem baj, mert mindkét zenekar nagy kedvencem. :)
Az idei felfedezett számomra egyértelműen a The inspector cluzo volt, hihetetlen volt a fellépésük, hatalmas energiákkal.

Tetszik a blog, elolvastam pár interjút, kritikát, várom az újabbakat :)
a pesti éjszakában még biztos össze fogunk futni :)

medvesajtipogi 2010.06.24. 13:25:50

Na végre én is itt vagyok!!! :D
Ahogy olvastam a beszámolót elkapott a FOO-honvágy :)
Basszus nagyon jó volt!
Medvesajtocska, a beszámoló beigazolt abban, hogy Martinkó Tamás tényleg azt mondta, hogy ő még fog játszani a Pluto után-és most már nem csak annyit tudok, hogy egy G-betűs zenekarban, amire akkor emlékeztem :), hanem Galapagosban-köszönöm ezt az infót LD !:)
Ezentúl lelkes kis olvasója leszek a blgonak...:)

L. D. · http://LDkritika.blog.hu 2010.06.24. 16:52:13

@medvesajtipogi: Köszi mindkettőtöknek a kommentet :D Az összefutást meg biztosra veszem, ha visszaolvassátok a cikkeimet, nagyjából pontos képet alkothattok arról, hol fordulok elő :) Üdv!

Tibiflowing12 2010.06.24. 18:07:43

Átmenetileg nem működik a trackbackünk, úgyhogy itt osztom meg, hogy:
grundaktiv.hu/2010/06/21/fishing-on-orfu-2010/


süti beállítások módosítása